তেলৰ খৰচ কমোৱাৰ বাবে মন কৰিবলগীয়া
দুটি-এটি কথা..
দিনে-দিনে পেট্ৰ’ল, ডিজেলৰ দাম
বাঢ়ি গৈ আছে ৷ সাধাৰণ মানুহৰ বাবে স্কুটাৰ, মটৰ-চাইকেল চলোৱাও কঠিন হৈ পৰিছে ৷ সেয়েহে
এটোপাল তেলৰ খৰচ কমাব পাৰিলেও কিছু সকাহ পোৱা বুলি ভাবিব পাৰি ৷ গাড়ী চলোৱাৰ সময়ত কিছুমান
সৰু-সুৰা কথা মানি চলিলে তেলৰ খৰচ কিছু কমাব পাৰি ৷ তেনে দুই-এটা কথা ইয়াতে উল্লেখ
কৰা হৈছে ৷
১) মসৃণ গতিৰে গাড়ী চলাওক:
হঠাতে ব্ৰেক মাৰি দিয়া, হঠাতে
গাড়ীৰ বেগ বঢ়াই দিয়া ভাল গাড়ীচালকৰ লক্ষণ নহয় ৷ গাড়ী চলাওঁতে সদায় পূৰ্বানুমান কৰি
চলাব পাৰিব লাগে ক’ৰবাত ব্ৰেক মাৰিব লগা হ’ব পাৰে নেকি, ক’ৰবাৰ পৰা হঠাতে ল’ৰা এটা
লৰ মাৰি ওলাই আহিব পাৰে নেকি, ক’ৰবাত স্পীড-ব্ৰেকাৰ আছে নেকি, ইত্যাদি ৷ আৰু তেনে পূৰ্বানুমান
অনুসৰি গাড়ীখনৰ বেগ আগৰ পৰাই অলপ কমাই আনিব লাগে ৷ হঠাতে ব্ৰেক মাৰিলে তেলৰ অপচয়তো
হয়েই, লগতে গাড়ীখনেও কষ্ট পায়, চকাও ক্ষয় যায় ৷ ঠিক তেনেদৰে গাড়ীখনে বেগ লওঁতে অলপ
সময় ল’বই ৷ এক্সিলাৰেটৰ সম্পূৰ্ণ হেঁচি দি লাভ নাই ৷ তেনে কৰিলে অযথা তেলৰহে অপচয় হয়৷
মসৃণ গতিৰে গাড়ী চলাই শতকৰা ৩০ ভাগ পৰ্যন্ত তেলৰ খৰচ কমাব পাৰি বুলি গৱেষকসকলে কয় ৷
২) পৰিস্থিতি অনুযায়ী ইঞ্জিনটো
বন্ধ কৰক:
যদিহে মাত্ৰ এক মিনিটমান ৰ’ব
লগা হয় তেতিয়া হ’লে ইঞ্জিনটো বন্ধ কৰিলে লাভ নহয় ৷ কাৰণ ইঞ্জিনটো আকৌ স্টাৰ্ট কৰোঁতে
বেছিহে তেলৰ খৰচ হয় ৷ কিন্তু অলপ দীঘলীয়া সময়ৰ বাবে ৰ’ব লগা হ’ব বুলি জানিলে ইঞ্জিনটো
বন্ধ কৰাটো নিশ্চয় লাভজনক ৷
৩) যিমান পাৰে ওজন কমাওক:
আমি আমাৰ গাড়ীখন পৰীক্ষা কৰি
চালে দেখিম যে কিছুমান অলাগতীয়াল বস্তু গাড়ীত এনেই কঢ়িয়াই লৈ ফুৰা হয় ৷ প্ৰয়োজন নথকা
বস্তুবোৰ গাড়ীৰ পৰা নমাই থোৱা ভাল ৷ ওজন কম হোৱা মানে তেলৰ খৰচ কমা ৷
৪) গিয়েৰ উচিত ভাবে ব্যৱহাৰ কৰক:
গাড়ীৰ বেগ অনুসৰি গিয়েৰ সলনি
কৰিবলৈ শিকিব লাগে ৷ আচলতে গাড়ীখনক কষ্ট নিদিয়াকৈ যিমান সোনকালে পাৰি ওপৰৰ গিয়েৰত চলাব
পাৰিলে তেলৰ খৰচ কমে৷ উদাহৰণ স্বৰূপে গাড়ী এখন যদি প্ৰতি ঘন্টাত ৬০ কি: মি: বেগত চলিব
লাগে, তেতিয়া তৃতীয় গিয়েৰত চলালে পঞ্চম গিয়েৰত চলোৱাতকৈ ২৫% বেছি তেল পুৰিব বুলি ক’ব
পাৰি ৷
৫) খিৰিকিবোৰ বন্ধ কৰক:
গাড়ীখন চলোঁতে বতাহৰ বাধা অতিক্ৰম
কৰি চলিব লাগে ৷ আধুনিক গাড়ীবোৰৰ ডিজাইনো সেইকথা মনত ৰাখিয়েই কৰা হয় যাতে বতাহৰ মাজেৰে
চলি যাওঁতে কম বাধাৰ সম্মুখীন হ’বলগা হয়৷ খিৰিকিবোৰ খুলি দিলে গাড়ীৰ ভিতৰলৈ প্ৰবল বেগত
বতাহ সোমাই আহি এক অতিৰিক্ত বাধাৰ সৃষ্টি কৰে৷ পৰাপক্ষত খিৰিকি বন্ধ কৰি গাড়ী চলাব
পাৰিলে তেলৰ খৰচ যথেষ্ট পৰিমাণে কমাটো নিশ্চিত ৷
৬) যিমান সোনকালে পাৰে যাত্ৰা
আৰম্ভ কৰক:
যাবলৈ সম্পূৰ্ণ সাজু হ’লেহে গাড়ীখন
স্টাৰ্ট দিয়া উচিত৷ স্টাৰ্ট দি কাৰোবালৈ ৰৈ থকা বা কাৰোবাৰ লগত কথা পাতি থকা মানে তেলৰ
অপচয় মাথোন ৷
৭) চকাৰ পাম উচিত পৰিমাণত ৰাখক:
চকাত পাম কম থাকিলে ৰাস্তাৰ সৈতে
ঘৰ্ষণ বেছি হয় ৷ গতিকে গাড়ীখনে অধিক বাধা অতিক্ৰম কৰিব লগা হয় ৷ স্বাভাবিকতে তেলৰ খৰচ
বাঢ়ে৷ লগতে টায়াৰো বেছি সোনকালে বেয়া হয়৷ প্ৰায় পোন্ধৰ দিনৰ মূৰে মূৰে চকাৰ পাম পৰীক্ষা
কৰি থকা উচিত বুলি কোৱা হয় ৷
৮) এয়াৰ ফিল্টাৰটো নিয়মিত ভাবে
পৰিষ্কাৰ কৰক:
ইঞ্জিনৰ ভিতৰলৈ সোমাই অহা বতাহ
পৰিষ্কাৰ কৰিবলৈ এয়াৰ ফিল্টাৰ ব্যৱহাৰ কৰা হয়৷ দিন যোৱাৰ লগে লগে ফিল্টাৰটো লেতেৰা
হৈ যায় আৰু বতাহ কমকৈ অহা হয় ৷ ফলত ইন্ধনৰ দহন সম্পূৰ্ণ কৰিবলৈ প্ৰয়োজনীয় বতাহৰ অভাৱ
ঘটে আৰু ইন্ধনৰ অপচয় ঘটে ৷ নিয়মিত ভাবে এয়াৰ ফিল্টাৰ পৰিষ্কাৰ কৰি থাকিলে তেলৰ খৰচ
কমাটো নিশ্চিত ৷
৯) নিৰ্গমন পাইপডালো গুৰুত্বপূৰ্ণ:
ধোঁৱা ওলোৱা পাইপডালৰ আকাৰ আৰু
আকৃতি কেতিয়াও সলনি কৰা উচিত নহয় কাৰণ ইঞ্জিনৰ
নিৰ্গমন চাপৰ ওপৰত ইঞ্জিনৰ শক্তি আৰু ইন্ধন-দক্ষতা দুয়োটা নিৰ্ভৰ কৰে ৷ কেতিয়াবা চাইলেঞ্চাৰ
বেয়া হ’লে গেৰেজৰ মানুহে জধে-মধে কিবা এটা লগাই দিব খুজিলে কেতিয়াও মানি লোৱা উচিত
নহয় ৷ কোম্পানীৰ অনুমোদিত ঠাইৰ পৰা সঠিক নিৰ্গমন পাইপ ক্ৰয় কৰি লগোৱা বাঞ্ছনীয় ৷
১০) নিয়মিত আপ-ডাল প্ৰয়োজনীয়:
গাড়ীৰ নিয়মিত আপ-ডাল অতি প্ৰয়োজনীয়৷
মবিল আৰু আন আন আনুষঙ্গিক পদাৰ্থ আদি পৰীক্ষা কৰি সময় মতে সলনি কৰি থকা উচিত তেলৰ খৰচ
বৃদ্ধি নোহোৱাকৈ ৰাখিবৰ বাবে ৷
No comments:
Post a Comment